dag 8 - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van Wijnand en Arwin Lange - WaarBenJij.nu dag 8 - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van Wijnand en Arwin Lange - WaarBenJij.nu

dag 8

Blijf op de hoogte en volg Wijnand en Arwin

13 Februari 2017 | Zweden, Kristianstad

Zo weer een nachie in een hotel, voel bijna thuis.
Aan de receptionist gevraagd wat we hier in zuid zweden toch echt wel gezien moesten hebben, nou daar wist hij geen antwoord op te geven.
Toen gevraagd of hij een leuke weg of route wist, kregen we de tip om weg nr 19 en 9 te volgen richting Malmo.
Alleen hij snapte niet waarom we deze tijd van het jaar aan het toeren waren????????????? NOU wij wel.
Naar de parkeerplaats en ja daar stond ze braaf te wachten met dikke jaapie (zo noemen we onze eland) op het dak, ziet er tof uit.
Gestart en op weg naar de kust, weer mooie wegen met gladde ondergrond, heerlijk glibberen en glijden met de wagen.
Gestopt bij het strand voor een frisse neus en daarna lekker binnendoor naar de brug bij Malmo.
Bruggetje over naar Denemarken en daar een andere route genomen dan op de heenweg, weer een brug over en toen naar beneden richting Duitsland.
Onderweg nog een heerlijk sigaartje genomen van het merk Lowinskie, zie foto.
De onsteking begint weer te verlopen, na even stilgestaan te hebben moeilijk aan de praat te krijgen.
Maar als ze op de snelweg is en de teller tegen de 120 km per uur staat loopt ze als een hert, hier kunnen we gewoon mee thuis komen.
Richting Hamburg aan het rijden werd het steeds saaier en konden we voor de volgende dag geen mooie uitdaging meer verzinnen.
Maar toen toch nog een gevonden haha als we met het fiatje gewoon wat gas bij geven en door rijden naar huis dan heeft ze op een dag dik 1000km afgelegd, als dat geen buitengewone prestatie is voor een autootje van 45 jaar oud.
Pffff toch nog een lange zit (16 uur) naar Bergen op Zoom, zo tegen 1.00 thuis, morgen de boel opruimen en wijnand ook naar huis.
Dan zit dit avontuur er weer op.

Latersss
p.s. morgen ons laatste bericht

• 13 Februari 2017 - 07:02

Sylvia:

Welkom thuis mannen !

• 13 Februari 2017 - 12:44

Dook En Betsie:

En al begonnen met afkicken??? Nou wij moeten ook afkicken .......we waren jullie allebei tegelijk aan het volgen Dook op de computer en ik op mijn I-pad!!!
    Ga à.u.b. Door met verslagen schrijven onders moeten we wel erg afkicken......
    Nogmaals we hebben het van te voren niet zo mee gekregen ....maar gaande weg werden we steeds enthousiaster .....
    Wat een ervaring Gr Dook en Betsie