Dag 4 - Reisverslag uit Hamar, Noorwegen van Wijnand en Arwin Lange - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Hamar, Noorwegen van Wijnand en Arwin Lange - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Arwin en Wijnand

Blijf op de hoogte en volg Wijnand en Arwin

08 Februari 2017 | Noorwegen, Hamar

Zo ik heb goed geslapen maar wijnand niet zo, gisteravond laat nog gevraagd hoe het zat met het betalen van de parkeergarage.
Kwamen we er achter dat we geen kaartje gekocht hadden.
Duzzz vanochtend naar de parkeergarage gelopen met het idee dat de auto weggesleept zou zijn of een wielklem zou hebben of toch op z'n minst een bekeuring.
Wijnand haastig naar de auto en........ NIX, Haha dit begint goed!
Het was wel een beetje stijl en de auto schaafde over de stenen om uit de parkeergarage te komen, dat kan ze wel hebben hoor.
Kwartier later bij de start gekomen en onze route gaan halen met een bak koffie, we hadden geen ontbijt in ons hotel.
Onderweg nog wat broodjes gescoord bij de supermarkt, ons kaasbroodje ff voor de kachel gehangen en eet smakelijk.
Echt waar het is buiten -11 en binnen moeten we vaak de koudeluchtklep ook openzetten zo warm dat we het hebben.
Tis ons rijden Italiaanse sauna, lekker hoorr.
Vandaag in langste autotunnel van europa geweest, slechts 24,5 km.
In deze tunnel heb je drie soort van parkeer/rust plaatsen waar menig runner z'n testesteron moest laten zien, veel getoeter, lampen en dikke uitlaten. Wij ook ff gekeken, gefilmd en toen zelf met hoge toeren de tunnel weer verder in gereden.
Na een zeer mooie doorgaande route de goeie afslag gevonden voor het echte werk, vandaag weer naar de 1100m geklommen.
Super mooie uitzichten gehad en vandaag van chef-kok Wijnand warme noedels uit de kofferbak gehad.
Na dit uitstapje weer op de route richting Hamar op naar de volgende speciale route.
Ook deze route begon goed met slippende wielen de hoogte in, jihaa wij hebben het naar ons zin.
Op een gegeven moment moesten we allemaal even stoppen en kregen we de complimenten van een man met een vierwielaangedreven subaru, dat wij zo goed konden blijven volgen.
Haha moesten we toch even zeggen dat we hem eigenlijk in wilde halen.
Zo halverwege deze route was de weg afgesloten, dus terug naar de hoofdroute.
Onderweg moesten we ook even tanken en het viel mij op dat wijnand elke keer iets uit een geheimzinnig flesje haalde en dat in de tank doet???
Vraag ik aan hem wat dat is, zegt hij dat is nagellak remover.
En hij mompelde iets over de big beng theorie in de motor van het fiatje???
Maar inderdaad sinds we in de bergen zijn (en Wijnand iets in de benzine doet) vliegt ze gewoon omhoog, duzzz nix meer over zeggen en gaan met die banaan.
Dag geëindigd in het "Vikingschip"in Hamar, we hebben geen rondje geschaatst maar wel een biertje gedronken.
Via de Mac Donalds naar het hotel.
Straks lekker slapen en kijken wat morgen ons brengt.

Latersss

• 08 Februari 2017 - 23:16

• 08 Februari 2017 - 23:20

Hahahahahahaha lekker hoorrr:-)
    Geweldig stukje weer!

• 08 Februari 2017 - 23:23

Saskia:

Gaat iets mis met plaatsen ...
    Stond nog bij:
    RESPECT voor jullie en de Fiat!
    Liefs
    xxx
    Trusten

• 09 Februari 2017 - 00:15

Dook:

Wel genoeg nagellak remover bij???
    Wat een belevenis !!!!!! Jammer dat jullie niet zo goed te volgen waren vandaag ......Ja genoeg tijd om dat heel de dag te doen he
    Op naar morgen

• 09 Februari 2017 - 08:58

Sylvia:

Geweldig weer, de video's zijn erg leuk.
    En dat koken onderweg doen jullie ook erg creatief, respect.
    Veel plezier nog