dag 2 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Wijnand en Arwin Lange - WaarBenJij.nu dag 2 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Wijnand en Arwin Lange - WaarBenJij.nu

dag 2

Door: Arwin en Wijnand

Blijf op de hoogte en volg Wijnand en Arwin

06 Februari 2017 | Noorwegen, Oslo

Na een nacht zeer slecht geslapen te hebben, een paddo etende hostel kamergenoot dacht dat de wc een of andere gebedsruimte was waar hij de hele nacht moest vertoeven.
Maar niet zeuren en op weg naar de start, Doris en Saskia met openbaar vervoer en wij natuurlijk met het fiatje.
Daar aangekomen ff een keuring, al de spullen (hesjes, EHBO doos enz.) op de motorkap.
Appeltje eitje, thuis alles al gecontroleerd duzzzz kom maar op, en ja hoor toppie…….. tot hij naar de banden keek. NEE dat zijn gene goeie zegt hij, het sneeuwvlokje is goed maar er moet in een driehoek- staan !!!???
GRRRR dacht dat is klaar hier, gelukkig de Deense carbagerun keurmeester keek er ff naar en vond het goeie sneeuwbanden.
Wij het start grasveld op met de stikker goedgekeurd op de voorruit.
Ondertussen waren Doris en Saskia ook gearriveerd, niet met het openbaar vervoer maar met een carbagerunner die ze toevallig tegen kwamen toen ze de bus miste. Haha alles weer goed afgelopen tot nu toe.
Na een uur was iedereen op het grasveld geparkeerd, je kijk je ogen uit van de diversiteit en gekkigheid die je daar zag, geweldig.
9.15 de start, nou ja een uurtje wachten en toen over een modderbaan de weg opgedraaid.
Op naar Oslo, wij niet via de brug maar met de boot naar zweden.
Ging best vlot we waren met 40 minuten weer aan het rijden maar dan in Zweden.
Na 2,5 uur op de snelweg er af en een door de organisatie meegegeven alternatieve route gevolg.
Super leuk en mooi.
Daar nog een stop gemaakt aan een bevroren meertje en lekker hamburger met koffie gekregen van Wijnand.
Doet hij ff met een generator, waterkoker en een tosti-ijzer. Toppie hoor.
Route afgemaakt en weer terug op de snelweg naar Oslo nog maar 210km.
In Noorwegen ligt er al wat sneeuw en bij aankomst in Oslo op de parkeerplaats al lekker glibberen.
Hup naar binnen en biertje gedronken en geklets met de andere runners.
Nu in een luxe hotel met een kamer voor ons tweeen, nog een biertje, douchen en dan naar bed.
Was weer een top dag.

Latersss

• 06 Februari 2017 - 22:59

Sylvia:

WoW je kan het wel spannend maken, gelukkig dat banden toch goed waren. Jullie zullen vanacht vast beter slapen. Welterusten! En succes en genieten morgen

• 07 Februari 2017 - 00:25

Dook En Betsie:

Wat een belevenis...we hebben je veel gevolgt maar snappen niet dat er langs zoveel verschillende wegen word gereden ...dacht dat de route vast stond.
    We gaan morgen weer kijken

• 07 Februari 2017 - 06:33

Saskia Sweegers :

Wauww...wat een belevenis

• 07 Februari 2017 - 20:15

Peter:

Broertjes de Lange: Gaaf verhaal!!!!!