Dag 5 - Reisverslag uit Sundsvall, Zweden van Wijnand en Arwin Lange - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Sundsvall, Zweden van Wijnand en Arwin Lange - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Arwin en Wijnand

Blijf op de hoogte en volg Wijnand en Arwin

09 Februari 2017 | Zweden, Sundsvall

Vanmorgen wel een ontbijt in het hotel en ik wilde nog wat te eten scoren voor onderweg.
Owh doe ik wel zeg Wijnand, appeltje eitje.
Zo gezegd zo gedaan, zakken vol en hup naar de auto.
Daar op straat toch nog even de ontsteking opnieuw afgesteld.
Natuurlijk in de handenwrijvend van de kou, komt daar zo'n Noorman lachend aan en zegt haha het is warm hoor het is boven de min 10 ??!!
Nou wij het fiatje snel gestart en de kachel vol aan haha das pas warm, gekke noren.
De tank vol gegooid en de route opgehaald.
Onderweg de eitjes beetje opgewarmd in ons kacheltje, haha lekker hoor.
Tijdens de rit kwamen we de Jackhalzen met hun roze jaguar weer tegen, ff een praatje en toen maar de jongens om beurten bij ons in het fiatje mee genomen.
De kachel van die luxe "pooierbak"was stuk en het hulp kacheltje doet het niet zo goed met zulk weer.
Nadat de jongens weer op temperatuur waren met hun geluncht, knakworsten met koffie uit de kofferbak bij -18.
De rit vandaag was totaal 550 km waarvan we 250 km over ijs gereden hebben, viel niet mee me het fiatje want de sporen waren allemaal breder dan onze wielen duzzz ze kwispelde de hele dag met haar kontje. Of had ze het gewoon naar haar zin, zulke mooie wegen en uitzichten?
Heel de dag zonder sneeuwkettingen gereden, het was gewoon wintersporten met het fiatje heerlijk glibberen en glijden.
Rond een uur of vijf de extra route nog genomen, super gaaf met onze dikke lampen aan over bochtige wegen door het bos scheuren/ glibberen.
Onderweg nog gekeken hoever het naar huis is, 1960 km en 26 rij uren, nou doen we nog niet hoor veel te leuk hier.
Rond acht uur gefinished bij de Pink Lady's, jaren vijftig tent waar we wat konden eten en drinken met live muziek erbij.
Nog leuk gebuurt met andere runners en toen naar het hostel met 2 persoonskamer.
Top kamertje hoor, nu ff blog schrijven, douchen en naar bed.
Morgen de laatste dag als we die uitrijden hebben we de Carbagerun al helemaal gedaan, dan al een klein feestje daar denk.

Latersss

• 10 Februari 2017 - 08:01

Dook En Betsie:

Je volgende beroep word schrijver Arwin!!!
    We volgen je nog steeds zagen dat je dat laaste stuk nog die extra route nam, leuk om jullie ervaringen mee te krijgen . Succes vandaag weer. Wat een belevenis.....volgens mij ook in je portemonnee al die litertjes benzine !!

• 10 Februari 2017 - 18:34

Peter:

Mooi man!!!
    Goeie sfeer daar zo te horen.
    250km over ijs is een prestatie!!!