Dag 3 - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Wijnand en Arwin Lange - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Wijnand en Arwin Lange - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Arwin en Wijnand

Blijf op de hoogte en volg Wijnand en Arwin

07 Februari 2017 | Noorwegen, Bergen

zo nu wel goed geslapen en heerlijk ontbijt op.
Nog ff dik 20 eurootjes afgetikt voor het parkeren, hup naar het fiatje.
Starten ging moeizaam dus de motorkap open en de conactpuntjes weer bijgesteld, nog eens starten en..... lopen als een tierelier.
Gelijk die dikke eland van de achterbank gehaald en op de imperiaal geknoopt, ziet er leuk uit en weer wat ruimte op de achterbank.
Naar de start gereden om onze route en opdrachten (die wij niet doen) gehaald en gelijk vertrokken.
Wij kozen voor de langste route met kans op sneeuw.
Na ongeveer 1.5 uur een leuk weggetje waar we over de sneeuw omhoog de bergen in gingen, na drie kwartier omgedraaid omdat de weg geblokkeerd was.
Hup naar beneden gereden en op zoek naar een alternatieve route, deze leek eerst niet zo leuk maar dat werd later wel anders, van 150m naar 1100m, sneeuw en zelfs wegen met een laag ijs erop.
Op de top van een berg gereden met stuifsneeuw om je heen was super gaaf om mee te maken.
Enne het fiatje heeft geen moment gemopperd, er zijn zelfs mederunners die haar niet bij kunnen houden, haha lachen toch.
Erg opvallend hoeveel tunnels hier zijn, we denken dat we vandaag wel 60km in tunnels hebben gereden, sommige zijn wel 10km lang.
rond een uur of 17.00 zagen we andere runners weer terug komen en hoorde dat er weer een stuk weg (route) was afgesloten.
Wij ook omgedraaid en met een man of 25 achter elkaar nog 100km binnendoor naar een veerpont die ons in de buurt van Bergen zou brengen.
De man van de kaartverkoop keek wel erg verbaasd toen hij zich omdraaide van het kabaal en dat de parking ineens vol stond met auto's
waarschijnlijk normaal 10 auto's woonwerk en nu een boot vol met gekken
Aan de overkant aan gekomen nog 1.5 uur tot de finish, onderweg nog veel gelachen om de gekkigheid van ander runners.
Nu in het riant luxe basic hotel bloggen, biertj, douchje en tukkie doen.

Laterssss

• 07 Februari 2017 - 23:49

Saskia:

Wat een geweldige ervaringen...
    Jullie krijgen wel wat jullie graag wilde hebben: Sneeuw! Moeilijke wegen! en heel veel uitdagingen! Genieten dussss.
    Ik geloof in jullie rij kunsten en vakmanschap...want als Arwin het niet maken kan.... ;-) (dat geld vast ook voor Wijnand :-)
    Heel veel plezier morgen.
    Enne ik ben blij dat jullie de opdrachten niet volgen...anders was je nu hoogblond geweest, hahaha

Veel liefs en Fiat Powerrr! laat ze een poepie ruiken in jullie barrel

• 08 Februari 2017 - 05:41

Dook En Betsie:

Dook is jaloers op jou... Je kon inderdaad ken dat jullie waren omgedraaid .....Je schrijft het ook leuk hier...... geen monteur meer maar schrijver worden ....ha ha

• 08 Februari 2017 - 09:34

Sylvia:

Jullie doen de opdrachten niet? Ik had je wel als Blondie willen zien hoor ;-)
    Erg leuk om zo via social media mee te kunnen genieten met jullie. Heel veel plezier nog in de sneeuw. Beelden zien er geweldig uit.
    Grtz Sylvia